Nascholing Compassie

Compassievolle veerkracht

Als trainer is zowel compassie als zelfcompassie belangrijk.

Je wilt er zijn voor jezelf en voor de ander !

Tijdens deze halve dag gaan we met praktische oefeningen in op:

  • Compassie versterken
  • Omgaan met compassie vermoeidheid en compassie collaps
  • Core proces
  • Compassievolle intenties en wensen
  • Intense emotionele momenten
  • Niet weten als wijze houding bij verwarring
  • Meditaties en ademruimtes

Tai chi, levensvreugde en zelfcompassie

Met de 5 elementen van Tai Chi verbind je je met de vreugde van het leven.

  • We leren speelse, symbolische Tai Chi oefeningen zoals het openen van je hart zoals een bloem zich opent met de ochtendzon. Deze oefeningen vormen de kern van de 2daagse!
  • We oefenen met een aantal Qi Gong bewegingen.
  • Je krijgt inzicht in de basis van Tao filosofie, yin en yang, 5 elementenĀ en de relatie totĀ gedeelde vreugde en (zelf)compassie
  • En we oefenen met 2 Tao meditaties (5 elementen) en met verschillende compassie en zelfcompassie-meditaties.
  • We gaan kort in op compassievolle communicatie met 2 oefeningen.
  • En doorheen de 2 dagen werken met 18 zelfcompassie en compassie ademruimtes & een uitgebreide Tibetaanse compassie meditatie.

We maken tijdens de 2 daagse een korte video als reminder van de bewegingen die in alle kleuren en geuren aan bod komen tijdens de 2 dagen.

Optionele avondsessie

Meditatie: compassie voor emotionele pijn in relatie tot vader en moeder (of andere zorgverstrekkers)op jonge leeftijd (deze meditatie kan na de basistraining worden aangeboden op een volle dag of een vervolgsessie).

Zelfcompassie is het vermogen om jezelf te accepteren in al je aspecten.
Zelfcompassie ligt aan de basis van veerkracht.
Tai Chi & zelfcompassie zijn samen een steun om uitdrukking te geven aan jezelf.

Aankomende evenementen

Toon alle