ACT-opleiding

Inhoud

ACT is een evidence-based methode gebaseerd op Acceptatie en ‘Commitment’, waarbij mindfulness een belangrijke pijler is. Het laat toe op een nieuwe, waardengerichte manier om te gaan met ziekte en gezondheid. Het biedt een antwoord op hoe omgaan met alle uitdagingen die de huidige wereld te bieden heeft, en toch toekomen aan wat voor jou belangrijk is. Help je deelnemers om hun potentieel te ervaren en voluit te leven vanuit hun eigen waarden.

 

ACT en mindfulness

ACT staat voor Acceptance & Commitment Therapy, een derde generatie gedragstherapie, ook gebaseerd op Mindfulness. Het werd ontwikkeld als therapie voor mensen met allerlei psychische klachten, maar deze methode is net als MBCT/MBSR ook heel goed bruikbaar voor mensen die meer voluit willen leven.

Waar Mindfulness leert om stil te staan en te zijn met wat er is, sta je bij ACT ook stil bij “welke richting ga je uit?” en “waar ga je naartoe?”. Het motiveert tot het ondernemen van actie en te handelen volgens je waarden. Ondanks je mogelijke klachten en moeilijkheden, leer je te handelen naar wat voor jou echt belangrijk is.

6 processen om psychologische flexibiliteit te bevorderen

 

Een nieuwe definitie van gezondheid

Een toestand van ‘compleet welbevinden’, zo luidt de definitie die de Wereldgezondheids-organisatie (WHO) hanteert voor gezondheid. Binnen ACT gaat men uit van een meer realistische en werkbare definitie van gezondheid.

Machteld Huber: ‘Gezondheid als het vermogen om je aan te passen en je eigen regie te voeren, in het licht van sociale, mentale en fysieke uitdagingen van het leven’.

 

Voor meer achtergrondinformatie over ACT, klik hier.

Praktische info en inschrijving

Toon alle

Praktische info en inschrijving

Datum
Titel
Locatie
Trainer
ma 31/08/2020 09:30
Online ACT basisopleiding - UITVERKOCHT
Online
de ACT opleiders
wo 23/09/2020 09:30
Online ACT basisopleiding
Online
de ACT opleiders