Mindfulness training

Ben je op zoek naar een Mindfulness training in jouw buurt? Via de knop hieronder krijg je een overzicht van alle trainingen en kan je de regio van jouw voorkeur instellen!

Yoga en emoties

Zondag 20 januari van 9u30 tot 17u.

Je eigen emoties leren zien, begrijpen en ervaren is essentieel voor je groei. Yoga kan je daarbij helpen. Yoga brengt je dicht bij het leven in je lichaam. Gedurende deze dag ontdekken we welke diepere krachten in ons leven onderhuids aan het werk zijn en hoe we onze emoties kunnen transformeren.

De kracht van positieve psychologie

Zo 27 januari van 13u30 tot 17u00

De 4 kernpijlers van positieve psychologie geven je o.a. een op hoe je kan omgaan met de onvermijdelijke uitdagingen en moeilijkheden van het leven! Deze interactieve training wordt ondersteund door krachtige literatuur!

I AM Congres 2019 - Veerkracht en efficiëntie in een drukke en digitale wereld

Dinsdag 12 februari 2019

In het voorjaar van 2019 organiseert I AM opnieuw een boeiend congres, ditmaal rond veerkracht in een drukke en gedigitaliseerde wereld. Klik op onderstaande banner voor meer info

David Dewulf over Mindfulness

David Dewulf is arts. Na zijn studies geneeskunde trok hij jarenlang de wijde wereld in op zoek naar nieuwe inspiratie en de diepere betekenis van het leven.
Hij kwam in contact met de oorspronkelijke culturen en eeuwenoude wijsheden van China, Thailand, Nepal, en India. Een nieuwe wereld ging open.
Ook de wijsheids-tradities van het Westen gaven vele antwoorden.

Meer weten?

In de kijker

Mindfulness voor kids

Start vanaf januari

Tijdens de kidstraining leert je kind spelenderwijs mindfulness toepassen in zijn dagelijkse leven via bewegingsoefeningen en yoga, concentratie oefeningen, ontspanningsoefeningen, inzichtsoefeningen en communicatietips.

Jezelf accepteren met mindfulness en zelfcompassie

Op woe 3 april

Jezelf accepteren is niet altijd evident. Vaak vinden we onszelf niet goed genoeg, of niet mooi genoeg, … Daardoor belemmeren we onszelf en ons potentieel. Gedurende deze dag vol oefeningen en meditaties leren we onze eigen beste vriend te worden.

Reis naar de innerlijke vrouw

Op 21 januari en 16 februari

Tijdens deze dag exploreren we de de verschillende dimensies van onze sensuele levenskracht als vrouw. Aan de hand van oefeningen, bewegingen, meditatie en delen exploreren we boeiende thema’s, enkel voor jezelf, niet voor de blik van mannen of wie dan ook.

De 8 opleidingsdagen

Start op maandag 4/02 van 9u30 tot 15u

Dit is fase 3 van de trainersopleiding. Tijdens deze fase wordt de 8-wekentraining herhaald vanuit het perspectief van de trainer.

Verschillende facetten van het trainer zijn worden onder de loep genomen dmv. praktische oefeningen in combinatie met theorie.

Positief omgaan met stress

Maandag 4 en 11 februari van 14u30 tot 17u30

De training ‘positief omgaan met stress’ is een toepassing van mindfulness in een drukke en veeleisende werksituatie. Je leert nieuwe manieren om positief te blijven en om je innerlijke helderheid en focus te bewaren in alle omstandigheden.

Meditatie volgens het Tibetaanse boeddhisme

Donderdag 7 februari van 9u30 tot 17u

Je leert de filosofie achter deze vorm van meditatie kennen door o.a.: de fouten te herkennen die je belemmeren om succesvol aan een meditatie te beginnen,  interne krachten te verkennen waarop je kan vertrouwen opdat de meditatie succesvol wordt, de 4 niveaus van aandacht,…

Compassievolle veerkracht

Zaterdag 16 februari

Als trainer is zowel compassie als zelfcompassie belangrijk.

Je wilt er zijn voor jezelf en voor de ander !

Dit is een bijzonder inspirerende halve dag met praktische oefeningen.

Femme libérée

Zaterdag 16 februari

Een dag als geschenk aan je vrouwelijkheid!

We werken rond: vrouwelijk kapitaal, hoe je je vrouwelijke intimiteit kan verhogen, hoe je dieper in contact kan komen met je sensuele vrouwelijke oerkracht.

3-daagse compassie

22 tot 24 februari

De I AM compassietraining neemt je mee in een reis doorheen de 4 hartkwaliteiten: liefdevolle vriendelijkheid, compassie, gelijkmoedigheid en gedeelde vreugde. Deze worden aangevuld door compassievol optimisme, dankbaarheid, vergeving, en waardegericht leven.

Mindfulness

Mindfulness is een manier van aandacht geven, niet oordelend en in het huidig moment. Deze aandacht laat toe meer te genieten van kleine dingen, minder stress te ervaren, minder te piekeren en tot bewustere beslissingen te komen. Je kan beter omgaan met uitdagingen.

Je leert op een kritische en open manier naar de wereld te kijken. Je bent dus niet kritisch in de zin dat je zonder er iets van te weten al oordeelt. Je neemt de houding van een wetenschapper aan tijdens de training. En zo ontwikkel je zelfkennis en ontdek je je eigen innerlijke wijsheid. Mindfulness staat ook los van geloofsovertuigingen en heeft respect voor iedereen.

Wat na een mindfulness training?

Compassie

Tijdens deze training maak je kennis met de 4 hartkwaliteiten, liefdevolle vriendelijkheid, compassie, gelijkmoedigheid en gedeelde vreugde. Ze vormen de basis van een gelukkig en ‘heartful’ leven. Je wordt milder voor jezelf en uiteindelijk ook voor anderen.

Maak kennis met onze basistraining

Communicatie

Ervaar je soms stress of voel je je vaak heel emotioneel tijdens je communicatie? Vind je het moeilijk om bepaalde keuzes te maken en ze vervolgens ook over te brengen? Wil jij je zelfkennis, empathie, emotionele intelligentie en impact verhogen? Dan wil je beslist deze training volgen!

Maak kennis met onze basistraining

Mindfulness trainer

I AM biedt een erkende opleiding aan voor hulpverleners in anderhalf tot 3 jaar, afhankelijk van je ervaring en of je de basisopleiding of de volledige opleiding tot mindfulnesstrainer wil volgen.

Maak kennis met onze opleiding