Zomerweek compassie

Na een jaar van veel thuis zitten en social distancing is het iets om naar uit te kijken: de I AM SeeTrue Zomerweken.
Laat je een week lang onderdompelen in de training compassie.
Dit alles in een prachtige omgeving, waar naast zelfontwikkeling ook ruimte is voor ontspanning en  verbinding!
Heb je een vraag over de zomerweken? Bel het nummer: +32 494 94 60 60 of mail naar iammaite@seetrue.com

Mindfulness training

Start (online of fysiek):
aug: 25
sept: 6, 7, 23, 28, 30
okt: 3

Word jij snel overspoeld door negatieve gedachten en intense emoties? Of wil je leren hoe je tot rust kunt komen in een jachtige samenleving? Tijdens 8 intense sessies krijg je het basispakket aangereikt van deze cognitieve therapie, op een doe-gerichte manier.

Compassietraining

Start: ma 6/9      |Online
Hilde Naedts

Onze innerlijke criticus – dat klagende stemmetje dat alles van negatief commentaar voorziet – kennen we allemaal. Maar weet jij wat jouw compassievolle stem is? Deze training maakt jou vertrouwd met deze stem van zachtheid, wijsheid en mildheid.

Mindful communiceren

Deel 1: start 25/9     |online
Dr. David Dewulf

Helder communiceren wat jouw behoeftes zijn, of onbevangen luisteren naar een ander: niet zo gemakkelijk! Deze training is een absolute must voor wie mindfulness en compassie wil integreren in communicatie. Thema 1 en thema 2 kunnen ook in omgekeerde volgorde gevolgd worden.

Jezelf accepteren

zo 19/9         |online    Dr. David Dewulf

Hoe kun je je eigen beste vriend worden? En wat doe je met je innerlijke criticus, verdrongen emoties en moeilijke periodes? Een dag vol inspirerende oefeningen en verdiepende meditaties, waarbij mildheid centraal staat.

Online ACT basisopleiding

Start: 26 aug, 6 sept of 29 sept

I AM SeeTrue ontwikkelde een online trainingsvorm, met een variatie aan verdiepende modules en interactieve lesvormen. Naast een 100% online vorm bieden we ook een blended format aan, met sessies online én fysiek.

Mindfulness

Mindfulness is een manier van aandacht geven, niet oordelend en in het huidig moment. Deze aandacht laat toe meer te genieten van kleine dingen, minder stress te ervaren, minder te piekeren en tot bewustere beslissingen te komen. Je kan beter omgaan met uitdagingen.

Je leert op een kritische en open manier naar de wereld te kijken. Je bent dus niet kritisch in de zin dat je zonder er iets van te weten al oordeelt. Je neemt de houding van een wetenschapper aan tijdens de training. En zo ontwikkel je zelfkennis en ontdek je je eigen innerlijke wijsheid. Mindfulness staat ook los van geloofsovertuigingen en heeft respect voor iedereen.

ACT

Wie vertrouwd is met mindfulness, weet hoe waardevol het kan zijn om ruimte te maken in het hoofd, en weer glashelder te leren voelen en te observeren op milde, niet-oordelende wijze. Maar wat dan? Wat doe je zodra je jouw interne barometer kent en met aandacht in het hier en nu aanwezig bent? Wel, je beschikt nu over waardevolle informatie over hoe het met jou gaat. De volgende stap is: ACT-ie ondernemen!

Dat is namelijk het grote verschil tussen mindfulness enerzijds en Acceptance and Commitment Therapy (“Aanvaarding en Toewijding”) anderzijds: ACT gaat explicieter over richting kiezen, en geeft jou handvatten om bewuster keuzes te maken die kloppen voor jou. Er wordt aandacht besteed aan wie jij bent als persoon en aan wat jouw waarden zijn, om op basis daarvan betere keuzes te kunnen maken. ACT is een recente ontwikkeling binnen de cognitieve gedragswetenschap, en vindt snel ingang in het professionele circuit.

Trainersopleidingen

Trainersopleiding mindfulness - Fase 4

Start: vr 22/10                              |Destelbergen
Dr. David Dewulf en  Mathilde Vandemoortele

Heb je fases 1 – 3 van de trainersopleiding vlot doorlopen, en kriebelt het nog altijd? In fase 4 verbreed en verdiep je al jouw trainersvaardigheden verder, en behaal je aan het eind een geaccrediteerd trainersdiploma. De 8 opleidingsdagen vormen de hoeksteen van de opleiding.

Extra aanbod voor trainers

Boosheid en mindfulness - trainersopleiding

Start: vr 30/11                              |online
Dr. David Dewulf

De meeste mensen ervaren op een bepaald moment in hun leven in meerdere of mindere mate boosheid. We kunnen leren om geweldloos met deze boosheid om te gaan en deze te hanteren als constructieve kracht. Als trainer leer je inzichten en vaardigheden aan om mensen doorheen deze pijnlijke ervaring van boosheid te begeleiden.

Wat na een mindfulnesstraining?

Compassie

Tijdens deze training maak je kennis met de 4 hartkwaliteiten, liefdevolle vriendelijkheid, com- passie, gelijkmoedigheid en gedeelde vreugde. Ze vormen de basis van een gelukkig en ‘heartful’ leven. Je wordt milder voor jezelf en uiteindelijk ook voor anderen.

Communicatie

Ervaar je soms stress of voel je je vaak heel emotioneel tijdens je communicatie? Vind je het moeilijk om bepaalde keuzes te maken en ze vervolgens ook over te brengen? Wil jij je zelfkennis, empathie, emotionele intelligentie en impact verhogen? Dan wil je beslist deze training volgen!

Mindfulness trainer

I AM biedt een erkende opleiding aan voor hulpverleners in anderhalf tot 3 jaar, afhankelijk van je ervaring en of je de basisopleiding of de volledige opleiding tot mindfulnesstrainer wil volgen.

Oprichter dr. David Dewulf over Mindfulness

David Dewulf is arts. Na zijn studies geneeskunde trok hij jarenlang de wijde wereld in op zoek naar nieuwe inspiratie en de diepere betekenis van het leven.
Hij kwam in contact met de oorspronkelijke culturen en eeuwenoude wijsheden van China, Thailand, Nepal, en India. Een nieuwe wereld ging open.
Ook de wijsheidstradities van het Westen gaven vele antwoorden.