Open aanbod

Je ziet dingen niet zoals ze zijn.
Je ziet de dingen zoals je je voelt en denkt!

Positief omgaan met stress

De training ‘positief omgaan met stress’ is een toepassing van mindfulness in een drukke en veeleisende werksituatie. U leert nieuwe manieren om positief te blijven en om je innerlijke helderheid en focus te bewaren in alle omstandigheden.

 

Unieke aanpak:
8 concrete dagelijkse situaties komen aan bod, met telkens 3 oplossingen.

 

Positief omgaan met stress leert u:

  • Een positieve houding en communicatie ten opzichte van jezelf en van anderen.
  • Geconcentreerd en met enthousiaste aandacht werken.
  • Problemen zien als uitdagingen met nieuwe kansen, waardoor ze sneller opgelost raken.
  • Meerdere oplossingen voor 1 probleem genereren.
  • Kalm en gefocust blijven in stress-situaties, met een open houding naar anderen.
  • Stresscyclussen doorbreken en op een constructieve manier aanpakken.
  • Weten wie u werkelijk bent en waar u voor wilt staan. Je waarden, innerlijke sterktes en mogelijkheden zijn je kompas.
  • Heldere keuzes maken op basis van zelfkennis en inzicht in de situatie.
  • Ontspanningstechnieken bij stress, overgang werk-privé, en om beter te slapen,…

Changing organisations
by changing the heart & mind of people

Mindful leiderschap bij verandering

Veranderingen worden de norm en uitdagingen zijn er iedere dag. Toch lijken we niet te wennen aan deze realiteit en botsen we regelmatig op weerstand van onszelf en van anderen. Hoe kunnen mindfulness en compassie u als leider helpen om op deze golven te leren surfen ?
In deze twee-daagse krijg je door middel van aandachts-oefeningen, reflecties en inzichten uit de neurowetenschap een dieper en helder zicht op jezelf, op wat je drijfveer is, op je relatie met anderen en het groter geheel. Dit zijn essentiële elementen voor een duurzame, warme en oprechte bedrijfscultuur.

 

Een mindful leider

  • is eerlijk met zichzelf.
  • weet wat hij/zij wil voor zichzelf en voor het groter geheel.
  • doet een inspanning om zichzelf te begrijpen en te managen.
  • neemt verantwoordelijkheid voor zijn/haar gedrag.
  • is bewust van zijn/haar impact op anderen en op het groter geheel.
  • wil het beste van zichzelf geven.

 

Mindful leiderschap biedt u:

  • inzicht in het reflexbrein, compassiebrein en rationele brein.
  • inzicht in hoe je brein reageert op veranderingen en hoe je jezelf en anderen daar in kunt ondersteunen.
  • kennis over de invloed van je brein op beslissingsprocessen en hoe je deze inzichten optimaal kan benutten.
  • dieper inzicht in veerkracht
  • praktische tips om burn-out te voorkomen.
  • ontdekkingen over hoe je meer zelfvertrouwen kan ontwikkelen en op een compassievolle manier niets uit de weg gaat.
  • inzicht in en aandacht voor je diepere waarden: je innerlijke kompas en basis voor intrinsieke motivatie.
  • een manier om je verbindend te verhouden tot anderen in moeilijke situaties, aan de hand van de basisprincipes van geweldloze communicatie.
  • kennismaking met het samoerai model, wat je dieper inzicht geeft in de 4 kernkwaliteiten die je nodig hebt om optimaal te presteren.

Mindful leiderschap is een reis,
meer dan een bestemming.