Blog november 2018

Positief
de donkere maanden door

 

Ja, het is weer zover! Het uur werd teruggedraaid, de dagen worden korter. Soms genieten we van de winderige herfst met haar rijke geuren en kleuren. Maar op andere momenten werken druilerig weer en donker misschien op je gemoed.

Dan kan het goed zijn om een aantal lichtpuntjes te hebben om je aan op te trekken. Wij delen graag enkele tips en een gratis meditatie, om te werken aan een positieve houding en zo je eigen lichtpuntjes te creëren.

 

TIP 1: Geef aandacht aan het goede

Ons menselijk brein heeft vaak de neiging om zich te focussen op wat fout zit. We klagen zo al eens gemakkelijk of zijn snel om te oordelen. Maar in werkelijkheid kan je bijna overal iets goed in zien!

Geef jezelf een steuntje in de rug en oefen met deze gratis meditatie. (Bron: zelfcompassie-meditaties)

 

TIP 2: Wees mild voor jezelf  

Soms loopt er al eens iets fout, dit hoort er nu eenmaal bij. Niemand is perfect, dus hoef jij dat (gelukkig) ook niet te zijn.

Relax & enjoy the ride!

 

TIP 3: Nodig wat humor uit  

Lach met de leuke dingen en lach met de minder leuke dingen, het hoeft soms niet zo serieus te zijn als we denken. Lachen stimuleert de endorfines waardoor pijn en ongemak afnemen.

Vind je het even moeilijk om te lachen? Kijk dan eens naar een grappige film, lees een amusant boek of speel met kinderen.

 

TIP 4: Verbind je met anderen  

Mensen zijn sociale wezens. We hebben nood aan contact met anderen, we willen ons verbonden voelen.
Voel je je soms wat eenzaam? Stap dan eens uit je comfortzone en schrijf je in bij een club, doe vrijwillerswerk, of herenig je met oude vrienden!

 

 

Ons aanbod

Datum
Titel
Locatie
Trainer
do 12/09/2019 09:30
Jezelf accepteren met mindfulness en zelfcompassie
Destelbergen
David Dewulf
za 28/09/2019 10:00
Tai Chi & levensvreugde
AH Huissen
David Dewulf
vr 11/10/2019 09:30
Jezelf accepteren met mindfulness en zelfcompassie
Leuven
Marina Vandecruys
di 22/10/2019 09:30
Emoties: Omgaan met boosheid
Destelbergen
David Dewulf