In Company aanbod

Vraag een offerte met uitgebreide informatie over deze trainingen: project@aandacht.be

Je ziet dingen niet zoals ze zijn.
Je ziet de dingen zoals je je voelt en denkt!

Positief omgaan met stress

De training ‘positief omgaan met stress’ is een toepassing van mindfulness in een drukke en veeleisende werksituatie. U leert nieuwe manieren om positief te blijven en om je innerlijke helderheid en focus te bewaren in alle omstandigheden.

 

Unieke aanpak:
8 concrete dagelijkse situaties komen aan bod, met telkens 3 oplossingen.

Positief omgaan met stress leert u:

  • Een positieve houding en communicatie ten opzichte van jezelf en van anderen.
  • Geconcentreerd en met enthousiaste aandacht werken.
  • Problemen zien als uitdagingen met nieuwe kansen, waardoor ze sneller opgelost raken.
  • Meerdere oplossingen voor 1 probleem genereren.
  • Kalm en gefocust blijven in stress-situaties, met een open houding naar anderen.
  • Stresscyclussen doorbreken en op een constructieve manier aanpakken.
  • Weten wie u werkelijk bent en waar u voor wilt staan. Je waarden, innerlijke sterktes en mogelijkheden zijn je kompas.
  • Heldere keuzes maken op basis van zelfkennis en inzicht in de situatie.
  • Ontspanningstechnieken bij stress, overgang werk-privé, en om beter te slapen,…

 

Formaat:
Standaard: 3 keer 3 sessies.
Op maat is mogelijk.
Vraag een offerte!

Je houding die je brengt in ieder moment is je kracht

Sterker dan burn-out

In deze training wordt op een heldere en praktische manier gewerkt rond burn-out. Naargelang de vraag en nood van de organisatie kan er meer de klemtoon gelegd worden op preventie & bewustwording, aanpakken van burn-out in een organisatie of voorkomen van herval.

 

Unieke aanpak:
8 concrete dagelijkse situaties komen aan bod, met telkens 3 oplossingen.

Onder andere volgende thema’s komen aan bod:

  • De verschillende dimensies & oorzaken van burn-out
  • De verschillende onderdelen van veerkracht
  • Inzicht in je energiehuishouding + het managen ervan
  • Perfectionisme & grenzen
  • Zelfzorg + voorkomen van herval
  • Je innerlijke motivatie versterken
  • Werken met “gusto” zonder jezelf op te branden …
  • Wat als burn-out je team komt bezoeken?

Formaat
Standaard: halve dag of volle dag
Op maat is mogelijk.
Vraag een offerte!

Je kan niet iets anders verwachten,
als je steeds hetzelfde blijft doen.

Mind & heart @ work

De standaard training op basis van de bestseller ‘ Heartful leven. Mindful werken. Balans in je leven’ !

Deze training is een diepgaande toepassing van mindfulness in een drukke en veeleisende werksituatie, waarbij aandachtsmanagement, stressbestendigheid en work/life balance op de voorgrond staan. In 7 stappen wordt er gewerkt rond work-life balance met als doel een betere levenskwaliteit, innerlijk evenwicht, een verhoogde concentratie, respectvolle communicatie, meer openheid en veerkracht voor verandering, betere prioriteiten stellen, productiviteitswinst, oplossingsgericht leren denken en vermijden van stress, bore-out, burn-out en presenteïsme.

Aan de hand van de parabel van ‘ de samoerai en zijn moeder’ brengt David alle elementen van mindfulness en heartfulness, de 4 hartkwaliteiten, samen in een eenvoudig model. Dit laat je toe om balans te houden in je leven, helder na te denken, daadkrachtig te zijn en een waarderende relatie met het leven op te bouwen. in zeven stappen krijg je wekelijks een reeks tips en oefeningen voor thuis en voor op het werk.

Het vernieuwende model is ook toepasbaar voor ieder bedrijf of organisatie die streeft naar een balans tussen waarnemen en handelen, accepteren en veranderen, mensgerichtheid en doelgerichtheid, procedures in vraag stellen en procedures uitvoeren, spreken en luisteren, advies geven en advies inwinnen, waarden verhelderen en waarden leven.

  • Vraag een offerte met de 7 sessies uitvoerig in detail!
  • Lees hier wat Dirk De Wachter, Inge Vervotte en Peter Vlerick zeggen over het boek.
  • Nieuwsgierig naar de tevredenheid van deelnemers? Klik hier

Formaat
Standaard: 5 of 7 sessies
Op maat is mogelijk.
Vraag een offerte!

Changing organisations
by changing the heart & mind of people

Mindful leiderschap met compassie

Veranderingen worden de norm en uitdagingen zijn er iedere dag. Toch lijken we niet te wennen aan deze realiteit en botsen we regelmatig op weerstand van onszelf en van anderen. Hoe kunnen mindfulness en compassie u als leider helpen om op deze golven te leren surfen ?
Door middel van aandachts-oefeningen, reflecties en inzichten uit de neurowetenschap krijg je een dieper en helderder zicht op jezelf, op wat je drijfveer is, op je relatie met anderen en het groter geheel. Dit zijn essentiële elementen voor een duurzame, warme en oprechte bedrijfscultuur.

 

Mindful leiderschap biedt u

  • inzicht in het reflexbrein, compassiebrein en rationele brein.
  • inzicht in hoe je brein reageert op veranderingen en hoe je jezelf en anderen daar in kunt ondersteunen.
  • kennis over de invloed van je brein op beslissingsprocessen en hoe je deze inzichten optimaal kan benutten.
  • dieper inzicht in veerkracht
  • praktische tips om burn-out te voorkomen.
  • ontdekkingen over hoe je meer zelfvertrouwen kan ontwikkelen en op een compassievolle manier niets uit de weg gaat.
  • inzicht in en aandacht voor je diepere waarden: je innerlijke kompas en basis voor intrinsieke motivatie.
  • een manier om je verbindend te verhouden tot anderen in moeilijke situaties, aan de hand van de basisprincipes van geweldloze communicatie.
  • kennismaking met het samoerai model, wat je dieper inzicht geeft in de 4 kernkwaliteiten die je nodig hebt om optimaal te presteren.

 

Formaat
Standaard: 2 volle dagen of 5 sessies
Op maat is mogelijk.
Vraag een offerte!

Mindful leiderschap is een reis,
meer dan een bestemming.