Compassie Training

Je ontdekt hoe je liefde voor jezelf en je leven voorop kan stellen
als het allerbelangrijkste en waarom dit de meest wijze keuze is,
toch als je gelukkig wil zijn.

David Dewulf

De I AM compassietraining neemt je mee in een reis doorheen de 4 hartkwaliteiten: liefdevolle vriendelijkheid, compassie, gelijkmoedigheid en gedeelde vreugde. Deze worden aangevuld door compassievol optimisme, dankbaarheid, vergeving, en waardegericht leven.

Je krijgt ook inzicht in het brein en het vermogen tot geluk. Zo wordt een basis gelegd voor een gelukkig en veerkrachtig leven. Je kan beter omgaan met de uitdagingen van iedere dag.

Centraal daarbij staat je eigen beste vriend worden. Een belangrijke steun, want het leven is niet altijd even gemakkelijk. En als je niet kunnen thuis komen bij jezelf, waar kan je dan wel thuiskomen? Dit is waar zelfcompassie om gaat.

Inhoud

Benieuwd wat je mag verwachten?
Hier enkele onderwerpen waar we op ingaan:

  • Inzicht in het brein en het vermogen tot geluk
  • Jezelf accepteren, ook je kwetsbaarheid.
  • Vriendelijker zijn voor jezelf.
  • Zelfvertrouwen ontwikkelen.
  • Je bevrijden uit de gevangenis van boosheid.
  • Aandacht voor je grenzen.
  • Een gelukkige houding in het leven.

 

Wat je zal leren:

  • Je krijgt inzicht in je emoties , de emotie-regulatiesystemen en het belang voor je welzijn.
  • Je leert om te gaan met je innerlijke criticus.
  • Je ontdekt hoe je kan groeien uit moeilijkheden en je kan de wijsheid van de modder en de lotus toepassen!
  • Je ontdekt hoe je jezelf kan ondersteunen en je staat stil bij je waarden als kompas.
  • Vergeven, ook wat je onvergefelijk vindt, en eindelijk die balast loslaten!
  • Je leert de energiecirkels kennen en burn-out voorkomen.
  • Je maakt ruimte voor vreugde, geluk en liefde.

 

Formaat

Deze ‘ Mindfulness based self-compassion training’ bestaat uit 8 sessies of 3 volle dagen.

Eerstvolgende trainingen

Toon alle

De compassietraining heeft op korte tijd heel wat teweeggebracht. Ik werd me bewust van mijn kritische en afwijzende houding tegenover mezelf, en leerde me te aanvaarden zoals ik was. Door met mildheid en mededogen voor mezelf te zorgen, groeide ook mijn openheid vooranderen.

Paul S.

Wetenschappelijk onderzoek

  • Zelfcompassie heeft een positieve invloed op je motivatie en je gedrag.
  • Zelfcompassie ondersteunt je om gezonder te leven ( stoppen met roken, gezonder eten, meer bewegen…)
  • Zelfcompassie is een belangrijke factor om depressie te voorkomen en aan te pakken.
  • Dankzij zelfcompassie ben je meer gemotiveerd om een persoonlijk zwak punt aan te pakken en te verbeteren. Je groet dus sterker als mens.
  • En dankzij zelfcompassie ben je meer gemotiveerd om een recent conflict of situatie waarin je moreel niet correct gehandeld hebt,
    opnieuw goed te maken en om zo’n situaties in de toekomst meer te vermijden. Als dit niet mooi is!
  • Je hebt ook een groter geloof dat je persoonlijke minpunten en zwakheden kan verbeteren.
  • Je vergelijkt jezelf meer met mensen die je beter acht dan jezelf op een manier dat het je motivatie om zelf te groeien en te verbeteren, versterkt.

 

Voorwaarde voor deelname

Bij voorkeur heb je al de 8 weken mindfulnesstraining gevolgd.
Volg op zijn minst een kennismaking en oefen een tijdje met de geleerde vaardigheden.
Lees eventueel als voorbereiding het kleine boekje ‘ Jezelf accepteren met mindfulness en compassie’ van David Dewulf.

 

Wat deelnemers vertellen

Voor mensen die bij zichzelf willen stil staan, en die openstaan voor mindfulness echt een aanrader!
Geert L.

De compassietraining is voor mij een hele waardevolle aanvulling op de 8 weken mindfulness. Ik denk wel dat het van groot belang is dat mensen reeds goed vertrouwd zijn met mindfulness,voor zij compassie kunnen volgen. Ik vind de compassietraining heel erg verzachtend voor de eigen innerlijke harde criticus.
Cil G.

Bijzonder waardevolle cursussen, met het materiaal dat ik in de compassie training kreeg, kan ik nog voor een lange periode aan de slag !! Dank je voor al deze nieuwe en mooie inzichten.
Marie-Noëlle C.

De compassietraining heeft op korte tijd heel wat teweeggebracht. Ik werd me bewust van mijn kritische en afwijzende houding tegenover mezelf, en leerde me te aanvaarden zoals ik was. Door met mildheid en mededogen voor mezelf te zorgen, groeide ook mijn openheid vooranderen.
Paul S.

Deze weken zijn voor mij zeker een meerwaarde geweest. De reden waarom ik met mindfulness begon, was omdat ik te kampen had met angsten. De manier waarop ik nu tegenover deze angsten sta is een wereld van verschil. Doorheen deze weken heb ik geleerd dat er verschillende wegen zijn hoe ik met negatieve gevoelens kan leren omgaan. Tijdens deze weken was vooral les 2 waarbij we leren deze gevoelens te omarmen voor mij SUPER!! Daarnaast hebben de MBCT en compassietraining ook veel bijgedragen aan mijn persoonlijke en innerlijke groei. Mindfulness maakt nu deel uit van mijn dagelijks leven. Bedankt voor dit prachtige geschenk!!
Kristien V.L.

Ons Aanbod

Datum
Titel
Locatie
Trainer
25/04/2018 19:00
Mindful yoga
Destelbergen
Stan Cerulus
26/04/2018 09:45
Mindful opvoeden met compassie en wijsheid (dag 1)
Destelbergen
Ylva Berg
02/05/2018 19:00
Mindfulness training
Roeselare
Daphne Neve
03/05/2018 19:00
Mindfulness training
Schoten
Beja Pingnet