Leerdoelen

Mindfulbizz is een training in aandachtsmanagement waarin optimaal welzijn, veerkracht, prestatie en focus hand in hand gaan. Vanuit onze visie benaderen we problemen als een kans.

Wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat aandachtsmanagement de meest efficiënte aanpak is van kleine en grote problemen op de werkvloer. Het algemeen welzijn van uw medewerkers gaat erop vooruit, er is minder ziekteverzuim en minder “presenteïsme”.

 

U leert optimaal omgaan met stress

Stress is een biologische reactie op gevaar wanneer de prestatiedruk verhoogt, de moeilijkheidsgraad toeneemt of veranderingen zich aandienen. Al te vaak ervaren we dn weerstand , en dat tast onze prestaties aan.

Met Mindfulbizz leert u:

  • Stress herkennen en aanpakken
  • Afstand nemen van de negatieve stroom van gedachten, oordelen, zorgen en plannen.
  • Constructief focussen en denken.
  • Vanuit positiviteit optimaal presteren, ook onder druk.
  • Uw veerkracht versterken: fysiek, emotioneel, mentaal en gedragsmatig.

 

U maakt betere beslissingen

Bij problemen of conflicten verliezen we vaak het zicht op het bredere plaatje of we vallen terug op oude patronen die niet aangepast zijn aan de huidige situatie. Helder inzicht krijgen in wat er gebeurt bij jezelf en in de situatie, is nodig om tot goede oplossingen te kunnen komen.

Met Mindfulbizz leert u:

  • Aandacht focussen op het hier en nu.
  • Overgaan van de “automatische piloot” naar bewust aandachtig handelen.
  • Wijs omgaan met moeilijke situaties, kritiek en andere bronnen van stress en afleiding.
  • Focusperiodes in te bouwen om creatieve ideeën onder druk toe te laten.
  • Werksituaties tegemoet treden met meer helderheid, empathie en daadkracht.
  • Uitdagingen vanuit meerdere perspectieven zien.

 

U verbetert uw relatie met klanten en collega’s

Communicatie op het werk lijdt vaak onder tijdsdruk en hiërarchische niveaus, die ervoor zorgen dat uit eenvoudige vragen plots onoverkomelijke conflicten vloeien.

Met Mindfulbizz leert u:

  • Open en eerlijk communiceren zonder emotionele verkleuring
  • Vragen en opmerkingen ontvangen en geven zonder ze persoonlijk te maken
  • Uw gesprekspartner als gesprekspartner waarderen en niet te zien als vriend of vijand
  • Behoeften en waarden identificeren en zo leven vanuit je innerlijk kompas