Mindfulness zomerweek

Klik op volgende links voor meer info over de zomerweken van 2018: Mindfulness, Heartfulness&compassie en Heartful communiceren,

 

 

De I AM mindfulness week is een mooi geschenk dat je jezelf kan geven. De combinatie van Westerse psychologie met eeuwenoude, oosterse wijsheid, leidt tot zelfkennis en innerlijke rust.

Voor iedereen die meer wilt genieten van het leven, op een prachtige uitnodigende locatie!

 

David Dewulf

Mindfulness zomerweek

In een zomerse week krijg je het volledige I AM mindfulness programma. Je start de dag met yoga. Na het ontbijt krijg je een sessie mindfulness. Er komt ook een inleiding op zelfcompassie aan bod.

In de namiddag ben je vrij om op het prachtige domein te relaxen of de buurt van Rochefort te verkennen. Voor het slapengaan is er nog een meditatie om te ontspannen. Er is 1 dag in volledige stilte. De totale contacttijd tijdens deze week bedraagt 30u.

Inhoud

Een weekje waarin je ontdekt hoe je gelukkiger en veerkrachtiger kan zijn.
Je krijgt tips die je bestendiger maken tegen stress en burn-out .
Je maakt ook kennis met de kracht van zelfcompassie en mindfulness in communicatie.

 

Benieuwd wat je mag verwachten?
Hier enkele onderwerpen waar we op ingaan:

  • Beter omgaan met stress
  • Innerlijke rust vinden
  • Stoppen met piekeren
  • Beter slapen
  • Hoe ‘een dipje’ voorkomen?
  • Emotionele intelligentie verhogen
  • Omgaan met intense emoties
  • Communiceren in moeilijke momenten
  • Zelfzorg en welzijn

 

We maken o.a. gebruik van:

  • De kracht van acceptatie: wat het is en wat het niet is
  • HET I AM communicatiemodel: de driehoek impuls, impact, intentie
  • De H.A.R.T. ademruimte met zelfcompassie
  • De dankbaarheidsoefening om het goede te zien in moeilijke tijden
  • Vriendelijkheidstraining, voor jezelf en anderen!
  • De waardegerichte ademruimte om je leven richting te geven

 

Formaat

De totale contacttijd tijdens deze week bedraagt 30u.

De zomerweek mindfulness voelde voor mij als thuiskomen bij mezelf. En daar bleek het veilig toeven in goede en minder goede dagen. Een intensieve ervaring die je wijst op handvatten die je in se al bezit: aandacht voor je adem, een opmerkzame beginnersgeest en een milde grondhouding. Samen bieden ze een stevig fundament om steeds meer en meer als een berg in het leven te staan.

Jozefien G

Wat je ontvangt

Je ontvangt 18 audiodownloads, en een digitale syllabus.
Op deze manier kan je verder aan de slag met mindfulness in je leven.

 

Aanbevolen literatuur

‘Mindfulness werkboek’ van David Dewulf.

 

Wetenschappelijk onderzoek

Deze training is wetenschappelijk onderbouwd. Er werd aangetoond dat mindfulness efficiënt is voor de aanpak van o.a. stress, angst, boosheid, depressie, burn-out, slaapstoornissen, hyperventilatie, …en lichamelijke klachten zoals psoriasis, hoofdpijn, en spanningen…

Mindfulness ondersteunt je in moeilijke periodes van je leven. En je wordt er gelukkiger van!

 

Voor wie?

Voor iedereen die een meer gelukkige levenshouding wilt aannemen.
Lees eventueel als voorbereiding het boekje ‘ Kleine momenten van mindfulness’ van David Dewulf.